Den sidste engelske kører var med i CART-serien var Mark Blundell. Også Johnny Herbert har forsøgt sig med CART-serien, men han fik aldrig et fast plads i feltet.
Manning har tidligere gjort sig positivt bemærket i blandt andet Formel 3000, og han er i øjeblikket testkører for BAR teamet i Formel 1.
For Manning er det er stor udfordring, da han aldrig har kørt på en ovalbane før, og hans kommentar til det er:
"Jeg er naturligvis vant til hurtige racere, men bare ikke ovalbaner. Det er svært for mig at sige hvad jeg forventer, men jeg vil lige som alle andre helst vinde, men man skal også være realistisk. Som bekendt kan man vinde oval-løb fra alle pladser, det har Paul Tracy bevist. Jeg håber på at være konkurrence dygtig i løbet og på at fuldfører, men håber selvfølgelig på at score nogle point."
Manning er helt klar over at mange teamchefer vil følge løbet nøje, både fra CART-serien og fra Formel 1, så et godt resultat her kan helt klart fremme Manning's chancer for en placering i et top team næste sæson.
Premier1 med planlagt start til næste år, lever skam endnu. Man har fuld gang i fodarbejdet med at skaffe interesserede fodboldklubber som teams. På nuværende tidspunkt har Feyenoord, Anderlecht, Benfica, Leeds og Chelsea skrevet kontrakt med Premier1 organisationen. Og nu har man sandelig fået en kontrakt mere i hus. Franske Olympique Lyon har grebet pennen og underskrevet en kontrakt også. Så nu er der 6 teams klar.
Man håber på i løbet af resten af året at få de sidste teams på plads, så der efter planen kommer 24 biler til start. Premier1 er forskellig fra Formel 1 primært på følgende punkter: Ens biler, ens motorer, ens dæk. Det skulle give en tættere konkurrence om placeringerne. Og da biler, motorer og dæk er ens, er det op til kørerne og deres evner til at lave et setup, der bliver afgørende.