Logoet blev præsenteret af Akihiko Saito (Executive Vice President Toyota Motor Corporation) som er ansvarlig for alle Toyota's motorsports aktiviteter.
Om Logoet udtalte han følgende:
Faconen skal repræsenterer T'et i Toyota.
Højre side symboliserer F'et i Formel 1.
Toppen og venstre side skal symbolisere 1'tallet i Formel 1.
Højre og venstre side symboliserer et V for victory.
Dette budskab blev leveret ved åbningen af Hondas nye fabrik i Swindon, England. Som bekendt skiftede Alesi under stor mediebevågenhed fra Prost til Jordan, efter at Eddie Jordan havde sendt Heinz-Harald Frentzen på porten. Dermed kom Alesi igen til et bedre team - omend teamet ikke p.t. er at regne som et absolut topteam - men trods alt bedre end Prost! Men om Alesi også kører med i 2002 vides ikke. "Jeg beder hele tiden Eddie om at beholde mig. I øjeblikket kigger jeg ikke efter et andet sæde. Jeg vil kun blive i teamet, men vil ikke stoppe med at køre. Jeg er tæt på afslutningen, men behøver ikke at stoppe - og jeg ønsker heller ikke at stoppe," siger Alesi der dermed også understreger at han ikke med sin gode vilje vil stoppe i Formel 1.
Eddie Jordan, der er udenfor banen er god ven med Jean Alesi, vil da også gerne beholde franskmanden, men skal omvendt også sikre sig at baglandet er i orden. "Jean har gjordt meget siden han kom til os og han behøver ikke at bevise noget. Men Jordan er i den situation at alt er under omstrukturering," forklarer teamchefen. Blandt andet skal sponsorerne plejes og de kan have særlige krav til hvilken kører de ønsker. "Jeg vil meget gerne beholde Jean hvis det er muligt, men jeg er også forpligtet overfor sponsorerne og teamet til at se hvad der er den bedste løsning for fremtiden," siger Eddie Jordan.
"I øjeblikket står det fast, men jeg tror at teamcheferne vil diskutere det i weekenden på Monza," siger Pollock der flere gange har agiteret for at komme testforbudet til livs. Et forbud der kom til verden, fordi man på den måde ønskede at begrænse de i forvejen tårnhøje budgettet. I stedet har det krævet at de forskellige teams har måttet udvikle andre systemer og meget sofistikeret testsystemer.
"Jeg ved at flere af de andre teamchefer tænker det samme, at vi har et testteam der stort set er ude i to måneder, og som sidder tilbage på fabrikken uden at lave noget, og så er det meget billigere at komme ud for at teste i stedet for at have simulatorer," siger Pollock videre.
Han har derfor talt med flere teamchefer - sådan at han ikke står helt alene i sagen - og får ifølge sit eget udsagn støtte fra flere andre teams.
"Hvis man har taget en forkert beslutning, så bør der ses på det igen og få det ændret eller tilpasset," siger BAR-teamchefen.
De teams der støtter BAR, er tre af de britiske teams. "Hvis man tager Frank Williams, Ron Dennis, jeg selv og Eddie Jordan sammen, så har vi allerede fire af de seks første teams. Disse fire er for en ændring, og jeg er sikker på at andre teams også er det," mener han. Det bliver spændende at se om det lykkes for de involverede teams at komme testforbudet til livs.
Prost teamets økonomi har aldrig været ret god. Specielt de sidste to sæsoner har det strammet alvorligt til. Således har flere investorer været interesseret i andele eller hele teamet - bl.a. danske Lars Christian Brask - men alle har trukket følehornene til sig igen. Brask udtalte sidste år, at Prost teamets økonomi er uigennemskuelig. Altså er konstruktionen af det financielle enten et stort rod eller også er det en helt bevidst handling at bruge den konstruktion. Det kan være et plus af flere interne årsager.
Men udviklingen i teamet har ikke været den bedste. Måske netop det har fået teamets financielle direktør, Jean-Luc Gripond til at forlade teamet. Det skete i sidste uge. Gripond er manden som har opbygget og organiseret teamet økonomi. Det menes også at Gripond har forhandlet sponsorater sideløbende med Alain Prost. I hvert fald har Gripond været en af nøglepersonerne i teamet som har været med til at forhandle salg af dele af teamet til forskellige investorer.
Bl.a. har Pedro Diniz og hans superrige familie ifølge flere kilder købt 40% af aktierne i Prost teamet. Det forlyder at Pedro Diniz har trukket sig fra bestyrelsen i teamet. Diniz familien har flere udtrykt ønske om at købe hele teamet. Det har Alain Prost dog modsat sig. Man har bl.a. ikke kunnet blive enige om prisen på de resterende 60%. En af grundende til at Pedro Diniz har trukket sig, skulle angiveligt være at pengene for de 40% af aktierne muligvis er blevet anbragt i et af teamets datterselskaber. Eksempelvis Formel 3000 teamet. Det har selvfølgelig ikke passet Diniz familien, som i første omgang kun har haft interesse i Formel 1 delen af teamet eller selskabet.
Men Alain Prost har haft travlt til andre sider i jagten på investorer. Bl.a. skulle en anden familie været inde i teamet. Delaye familien har været inde i billedet også til at købe en del af teamet. Delaye familien ejer bl.a. Interbrew gruppen. En meget stor bryggerigruppe. En anden interessant investor med interesse har været den saudiarabiske Prins Al Waleed. Denne prins har masser af penge at gøre godt med. Uheldigvis for Alain Prost strør han ikke om sig med dem. Al Waleed har eller har haft interesser i bl.a. Disneyland, Planet Hollywood, Four Seasons Hotels, og i en bilfabrik nemlig Daewoo Corporation i Korea. Forhandlingerne med Waleed har gået i retning i at han skulle overtage 10% aktier pr. år i tre år i Prost teamet. Der har været nævnt beløb for denne handel i omegnen af 25 - 35 mill. $. Disse penge skal - hvis handelen ellers bliver til noget - bruges til at betale Ferrari for motorer - også til næste år. Det vil betyde at Prost i den nuværende konstruktion kun vil have 30% af aktierne i sit eget team om tre år. Det afhænger igen af hvad Diniz familien beslutter sig for.
Ved det ungarske Grand Prix var der mange ude med riven efter Alain Prost. Enten får at få direkte svar på mange af de rygter der huserer omkring teamet, eller også med direkte bebrejdelser. Til alle disse spekulationer, rygter osv. siger Alain Prost:
"Jeg vil også være at finde i Formel 1 i næste sæson som leder af mit eget team. Jeg arbejder i øjeblikket på at finde en løsning som skal lukke op for den situation som vi er i nu. Det er kun et spørgsmål om tid. Der er mange spekulationer, en masse ting bliver sagt og skrevet i pressen, og det gør mig i øjeblikket mere end rasende. Vi har været ærlige hele vejen igennem og har sagt at vi har nogle problemer og at det ikke er let, men man kan ikke bare tilføje en masse ting som ikke er sande, det skader det omdømme og image som teamet har. Det kan jeg ikke acceptere mere. Der vil snart komme et tidspunkt hvor jeg kan informere teamet og andre om, at sådan er programmet fremover, sådan er situationen og sådan ser det ud i fremtiden. Det er det svar jeg vil give angående alle de øjeblikkelige sp
Den 25 årrige tjekke har underskrevet en kontrakt med Prost teamet for resten af 2001 sæsonen. Prost teamet oplyser at Enge kørte 120 omgange i den forgangne uge på Magny-Cours banen i Frankrig, hvor han imponerede med en omgangstid der kun lå 1 sek. fra Juan Pablo Montoya, som kørte i sin BMW-Williams racer.
Tomas Enge udtaler: "Det her er noget jeg har drømt om i 6 - 7 år. Jeg er lykkelig og stolt over at være den første tjekkiske kører i Formel 1. Det hele er kommet så hurtigt. Jeg havde en god sæson i F3000 og så blev jeg tilbudt at teste for Prost teamet resten af 2001 sæsonen. Jeg er ked af at chancen for at køre det italienske Grand Prix kom på bekostning af Burti's uheld. Jeg ønsker ham god bedring og jeg håber at han snart vil være tilbage på sin rette plads i Prost teamet."
LC
McLaren er blevet rigtig varm på den unge Räikkönen. Så varm at man har indledt forhandlinger med Peter Sauber som har kontrakt med Räikkönen. Tidligere har Peter Sauber udtalt at han helst ikke ville af med Räikkönen, men er villig til at forhandle hvis der kommer et ordentligt tilbud på bordet. Ifølge bl.a. tyske medier er man nået så langt at McLaren vil have ham som kører, og at Mercedes har tilbudt Peter Sauber i omegnen af 80 mill. kroner for at få Räikkönen til McLaren. Det skulle i så fald være en kontrakt for 5 år. Derudover kommer så det Räikkönen selv skal have i hyre. Men hvor langt man egentligt er kommet, er der ingen der ved udover forhandlerne. Men ingen er tvivl om Räikkönens store talent mere. McLaren får vel også brug for en afløser til Hakkinen der måske er på vej til at trække sig tilbage. Ifølge den tyske tv-station RTL, har McLaren også udvist interesse for Räikkönens teamkammerat Nick Heidfeld. Men om han skal indgå i et skifte nu eller senere, er der ikke kommet noget frem om - endnu.
Marc Gene ville efter sidste sæson ikke forsætte hos Minardi. Derfor måtte han søge andre græsgange og havnede hos Williams som testkører. Williams har planlagt at prøve nogle unge talenter og andre kørere inden næste sæson starter, men allerede nu har Marc Gene fået lovning på at hans job ikke er i fare. Næsten ikke.
Frank Williams:
"Marc Gene vil næsten helt sikkert blive hos os i næste sæson også. Vi er meget glade for ham og hans indsats. Det er meget tænkeligt at vi vil prøve nogle andre kørere også inden næste sæson starter. Og efter nogle samtaler med BMW vil vi beslutte os, sikkert inden for de næste par måneder."
Marc Gene:
"Muligheden for at blive officiel Williams testkører kommer ikke så tit. Det er en mulighed som måske vil blive forelagt mig i den nærmeste fremtid. Jeg skal finde ud af om jeg vil teste næste år igen, hvis ikke andre teams har mig med i deres planer for et sæde."
Marc Gene valgte at forlade Minardi efter sidste sæson da han ikke ønskede at køre bagerst i feltet mere. Men ingen pladser var ledige i andre teams. Siden har han været en god testkører for Ralf Schumacher og Montoya, som har været rigtig glade for den feedback som Gene har leveret til teamet og dem selv.