Det var ellers planen, at den konkurrende IRL-serie (Indy Racing League) ville snuppe denne bane fra CART serien, men hovedsageligt p.g.a. den manglede tilskuer-interese for netop IRL, så forbliver løbet i Cleveland altså hos CART, hvor den har hørt hjemme siden 1982.
Den nye aftale løber helt frem til 2002. Løbsdatoen i 2000 er allerede nu fastlagt til d. 9. juli. Hele løbskalenderen er i øjeblikket under udarbejdelse, men den forventes offentliggjort i den nærmeste fremtid.
Montoya har allerede udpeget Cleveland-banen som én af hans favoritter. Den specielle bane, der bruger start- og landingsbanerne i Burke Lakefront Lufthavnen er populær ikke blot hos kørerne, men så sandelig også hos de mange fans. Det er nemlig en bane, hvor oversigtsforholdene er helt unikke.
Så Montoya (hvis han da kører i CART næste år) og de andre kørere kan godt begynde at glæde sig. Cleveland is back!
www.cart.dk
Herta udtalte efter løbet, at han selvfølgelig var glad for sejren, men hans og de øvrige køreres tanker og dybeste medfølelse var under alle omstændigheder stadig rettet mod Gonzalo Rodriguez's nære familie og venner. En løbsweekend under så tragiske omstændigheder gjorde, at sejren trods alt havde en lidt sur-sød smag.
Alligevel var denne sejr så afgjort en stor tilfredsstillelse for netop Herta. Hovedparten af hans sæson har rent ud sagt været elendig og hans sæde hos Bobby Rahal's team har mildest talt været meget løst under ham. Selvom det absolut ikke er afgjort, at denne sejr kan sikre ham en ny kontrakt med teamet, så er det så afgjort et rart kort at ha' i baghånden. Meget afhænger dog af, om han kan fortsætte de gode takter i de resterende 3 løb.
For Team Rahal blev det en dejlig dag, i hvert fald hvad løbsresultatet angår. Herta's team-kammerat, Max Papis, sluttede nemlig på en 3. plads - hans bedste placering i denne sæson.
'Super-Sub'. Roberto Moreno, sluttede på en 2. plads - hans bedste placering nogensinde i FedEx CART serien. Det var muligvis det sidste løb for ham hos Newman/Hass teamet. Det forventes nemlig, at Christian Fittipaldi vender tilbage til det næste løb d. 26. september i Houston. Dermed er Moreno igen "arbejdsløs", men hans gode resultater taget i betragtning, så burde han være en ønske-kører i ethvert team. Hans erfaring, stabilitet og ikke mindst gode køreregenskaber bør kunne sikre ham et fast sæde hos et team i næste sæson. Det har han i hvert fald fortjent.
Paul Tracy, der kørte et fornuftigt løb uden de helt store sværdslag, sluttede på en 4. plads. Hans team, KOOL Green, havde helt sikkert sat næsen op efter endnu et topresultat for begge deres kørere, men Tracy's team-kammerat, Dario Franchitti, udgik af løbet på omgang nr. 31 efter et sammenstød med Greg Moore. Franchitti sluttede på en 24. plads, hvilket ikke gav ham nogen PPG Cup-point.
Den tilbagevendte Adrian Fernandez, sluttede på en flot 5. plads. Han havde ellers før løbet udtalt bekymring for, at han måske ikke fysisk ville være i stand til at stå hele lønbsdistancen, eller i hvert fald ikke være i stand til at køre med helt fremme i feltet. Hans flotte placering bevidste dog, at han for alvor er vendt tilbage til FedEx CART serien, og han kan meget vel opnå endnu bedre resultater i de sidste 3 resterende løb.
Set med danske øjne blev løbet en både og fornøjelse. Det var dog mest positivt eftersom at Jan Magnussen kørte et fremragende løb. Eneste minus var sådan set kun, at han udgik af løbet p.g.a. en ødelagt gearkasse på omgang nr. 69. Omgangen forinden havde han fået ødelagt hans frontvinge i forbindelse med et sammenstød med Scott Pruett. Men indtil da beviste Jan, at han så afgjort er værd at satse videre på. Bl.a. hans kamp med Juan Pablo Montoya var helt fænomenal.
Det næste løb i FedEx CART serien er Texaco Grand Prix of Houston. Løbet køres søndag d. 26. september 1999 og vises på Eurosport samme dag kl. 22:00 CET.
www.cart.dk