De folk der er vant til at følge Ferrari tæt på lagde mærke til at F399 havde en ny lyd far motoren.
Kilder tæt på Ferrari bekræftede at LB testede en ny udstødning som er højere end den gamle udstødning, det skulle kunne får nogle flere hestekræfter ud af motoren. For at får plads til den nye udstødning har man været nød til at designe hele bagenden på bilen om, ellers var der ikke plads til den nye udstødning.
I dag vil Eddie Irvine prøve den nye F399, så vil hans afgørelse bestemme om man vil bruge den nye udstødning i Tyskland ved det Europæiske Gran Prix.
Han er heller ikke skræmt af de forventninger der følger med hans nye job. 1994 har hærdet ham og tiden hos Stewart givet ham masser af selvtillid: "Jeg er ikke bange for Ferrari. Det værste år var 1994, hvor jeg var nødt til over for Sennas død og presset fra mit land, der håbede jeg kunne erstatte ham. Alle sagde jeg var en fuser efter den sæson. Så det vil ikke være så voldsomt et pres, at være Ferrari-kører."
Men spørgsmålet er om Coulthard virkelig vil jagte drømmen: "Jeg har aldrig gået imod teamets ønsker og jeg ville bestemt ikke være glad for hvis et andet teams kører tog titlen eller et rivaliserende team tog konstruktørernes mesterskab." Loyal er han, men det er ikke sådan man vinder et mesterskab.
Nr. | Navn | Team | Tid | Omgange |
1 | Coulthard | McLaren | 1:17.549 | 113 |
2 | Hakkinen | McLaren | 1:17.637 | 88 |
3 | Frentzen | Jordan | 1:17.669 | 52 |
4 | Herbert | Stewart | 1:17.788 | 97 |
5 | Haberfeld | McLaren | 1:18.402 | 52 |
6 | Panis | Prost | 1:18.514 | 48 |
7 | Zanardi | < CBA Det ser måske ikke så sort ud for Olivier Panis fremtidige formel 1-karriere som hidtil antaget. Da Prost annoncerede næste års kørere, var Panis ikke en af dem og senest har Craig Pollock været ude og fortælle, at hvis Zonta droppes, så er Panis ikke en kører BAR er interresseret i. Men nu ser det ud til at franskmanden kommer til at kører for Arrows næste. Japanske PIAA, der sammen med Repsol er Arrows betydeligste sponsor, overvejer nu at skære ned på støtten til Toranosuke Takagi. Helt præcis drejer det sig om, at gå fra nuværende ca. $10 til omkring $1.2 million. Arrows har brug for kørere med penge i ryggen, f. eks. Repsol er Pedro de la Rosas billet til teamets andet sæde. Hvis Panis kan få samlet nok sponsorpenge sammen er jobbet hans, siges det. CBA Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|