Nicolas Kiesa startede weekenden med kæmpe lidt med bilen. Det blev ikke til den forventede startplads højere oppe i feltet. Kiesa måtte nøjes med en startplacering som nr. 14. Men som sædvanligt fik han styr på bilen, og kæmpede sig - også som sædvanligt - godt op igennem feltet, men helt nemt var det nu ikke.
Den første chikane på Monza byder næsten pr. tradition på problemer. Kiesa tog turen igennem chikanen ad den forkerte vej sammen med flere andre kørere, da nogle af de førende lavede en del karambolage og spærrede vejen. Det lykkedes for Kiesa at komme igennem første omgang på en 11 plads. På de næste omgange pressede han på for 10 pladsen og det lykkedes. Kiesa kom forbi Patrick Friesacher og kunne holde sin position til 11 omgang. Så fik han et gratis avancement da Ricardo Sperafico måtte en tur igennem pitlane til en straf.
På 22 omgang undgik Kiesa med nød og næppe at blive involveret i en ulykke da et par af de nært forankørende ikke kunne blive enige om hvad de ville. Senere på samme omgang udgik 3 andre kørere, og nu var Kiesa så lige pludselig oppe på en 5 plads. Men så kom sikkerhedsbilen ud og så bliver feltet samlet. Og på langsiden lykkedes det for førnævnte Ricardo Sperafico at overhale Nicolas Kiesa. Denne stilling blev dog holdt til mål, så Kiesa igen fik kørt et enkelt point hjem til sig selv og teamet.
På trods af en masse vanskeligheder sæsonen igennem, er det trods alt lykkedes for Nicolas Kiesa og det nystartede team at få points i debutsæsonen.
Og måske kan Kiesa få forbedret sine resultater en smule. Mesterskabsvinderen Tomas Enge har nemlig leget lidt for meget med cannabis. Og det er ifølge reglement selvfølgeligt ikke legalt. Det bliver afgjort i starten af oktober hvor Enges sag skal for FIA.
Den sidste engelske kører var med i CART-serien var Mark Blundell. Også Johnny Herbert har forsøgt sig med CART-serien, men han fik aldrig et fast plads i feltet.
Manning har tidligere gjort sig positivt bemærket i blandt andet Formel 3000, og han er i øjeblikket testkører for BAR teamet i Formel 1.
For Manning er det er stor udfordring, da han aldrig har kørt på en ovalbane før, og hans kommentar til det er:
"Jeg er naturligvis vant til hurtige racere, men bare ikke ovalbaner. Det er svært for mig at sige hvad jeg forventer, men jeg vil lige som alle andre helst vinde, men man skal også være realistisk. Som bekendt kan man vinde oval-løb fra alle pladser, det har Paul Tracy bevist. Jeg håber på at være konkurrence dygtig i løbet og på at fuldfører, men håber selvfølgelig på at score nogle point."
Manning er helt klar over at mange teamchefer vil følge løbet nøje, både fra CART-serien og fra Formel 1, så et godt resultat her kan helt klart fremme Manning's chancer for en placering i et top team næste sæson.