Tifosi'erne havde medbragt store bannere med ordene: " Morderen Coulthardt " og "Licensed to kill by Mercedes " og de buh-ede efter ham, når han var på banen. Heldigvis for Coulthardt greb banens officials hurtigt ind og fjernede bannerne fra Michel Schumacher fans'ene.
Italienerne er kendt for deres store lidenskab for Formel 1 i almindelighed og særdeles for Ferrari, og efter hvad der skete på Spa, må McLaren hellere indstille sig på at yde beskyttelse til Coulthardt ved næste løb på Monza, både på og udenfor banen.
Meget forståeligt var der ikke de varmeste følelser mellem Schumacher og Coulthardt, der ikke værdigede den anden et blik hele dagen.
Så indtil videre har David kun fået en forsmag på hvad der venter fra Tifosierne ved det Italienske Grand Prix. Det ser ud til at blive varmt ...
( KLH )
Mandagens tider blev:
Nr. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Alexander Wurz | Benetton | 1:24,734 | 47 |
2 | Eddie Irvine | Ferrari | 1:25,291 | 56 |
3 | Riccardo Zonta | McLaren (Hakkinen's racer) | 1:25,333 | 66 |
4 | Giancarlo Fisichella | Benetton | 1:25,627 | 25 |
5 | Jean Alesi | Sauber | 1:26,336 | 55 |
6 | Jos Verstappen | Stewart | 1:27,137 | AN Ralf Shumacher blev tirsdag løst fra sin kontrakt med Jordan teamet og
det synes bekræftet at han næste år vil være i Williams. Hans manager Willi
Weber udtalte: " Ralf er fri til at gå - Jordan ønsker ikke længere at tale med ham"
Han bekræftede herefter at de forhandlede med Williams: " Der er løbende
forhandlinger med Williams; men ikke langt nok, til at jeg ønsker at sige
mere", sagde Weber.Eddie Jordans beslutning kom overraskende nok efter beskyldningerne mod storebror Michael Schumacher for at opmuntre lillebror til at skifte team. Eddie udtalte: " Jeg er ikke tilfreds med Michaels forsøg på at overtale Ralf til at skifte team for næste sæson; men det var tydeligt i søndags, at Ralf Schumacher ikke var en glad mand. Han havde regnet med at kæmpe om sejren mod teamkammeraten, Damon Hill; men fik besked om, ikke at angribe " Som Ralf sagde det: " Man kan ikke altid få, hvad man ønsker sig" Godt nok indrømmede han at det var en teamordre og det ville have været meget farligt under de givne omstændigheder med ordene: " Det var teamets beslutning; men en overhaling kunne have bragt os begge i fare" (KLH) NJ Ford har planer om at støtte mindst 2 teams med fabriksracermotoren i
fremtiden i følge koncernens motorsportsansvarlige: Martin Whitaker, som
udtalte: " Konkurrence mellem de enkelte teams er sundt og med til at udvikle
motorerne "
Han bekræftede realiteterne for fremtiden med ordene: " Lige nu har vi ikke hensigterne; men det vil ske " Kilder tæt på, anser det for sandsynligt, at Ford vil genoptage leverancerne til Benetton teamet ved indgangen til næste årtusinde selvom Jan Magnussens gamle team, Stewart, har en exclusiv aftale om seneste version motor til år 2000. Ford skulle efter Martin Whitakers udsagn være på jagt efter et topteam : " Det er vigtigt for Ford at blive betragtet som en seriøs motorleverandør, og vi havde været bedre stillet foruden den nuværende situasion " (KLH) AN I følge kilder tæt på, har de brasilianske arrangører fået besked på at
arrangere Grand Prix'et i marts måned som sædvanligt.
Bernie Ecclestone har tidligere fremsat et foreslag, at man skulle starte i Østen og slutte i Sydamerika, der således ville medføre, at TV transmissionerne fra sæsonafslutningen blev sendt på en for de europæiske seere mere belejligt tidspunkt. Det eneste nye Grand Prix, Malyasia, er planlagt i oktober 99. (KLH) AN Både formel 1 kører og konstruktører udtrykker deres ros til den forbedrede
sikkerhed i den berygtede Eua Rouge kurve på bane i Spa efter Jacques
Villeneuves og Mika Salos afkørsler i weekenden.
Afkørslerne var de første siden Alex Zanardi stod af samme sted i sin Lotus i 1993 som følge af en fejl i det hedengangne aktive hjulophæng. Han missede resten af 93 sæsonen som følge af det svære uheld. Både Villeneuve og Salo var efter et sundhedsmæssigt check i stand til at deltage i kvalifikationen, hvilket de, i følge doktorerne, ikke havde kunnet i en bil fra før 96, hvor hoved- og sidebeskyttelserne af cockpittet blev indført. Selvom om sandkassen og dækstablerne i Eau Rouge er blevet kraftigt forøget de seneste år vækker det alligevel bekymring hos den tekniske direktør hos Benetton, Pat Seymonds, som udtalte: " Det, der bekymrer mig mest, er måden bilerne fløj over sandkassen og mistede så lidt fart inden de røg ind i dækkene " (KLH) AN Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|