Men det er Ecclestone ikke umiddelbart tilfreds med. Teamet skal således bevise'force majeure', ellers er chancerne for at Arrows kan fortsætte i serien meget små: "Det var allerede nok for et par løb siden," sagde han for nylig, "Men nu må vi se hvad der sker. De siger de ikke er her grundet force majeure, at det er ude af deres kontrol, og hvis de kan bevise det, har de måske en chance for at blive. Hvis ikke, vil de sikkert være tilstede på Monza", siger den karismatiske F1-guru.
Ud af de seneste fem løb, har OrangeArrows kun kørt i to, og et af dem, det britiske Grand Prix, var røget i vasken, hvis ikke Walkinshaw selv havde betalt for Cosworth V10'erne. En indtil videre unavngiven amerikansk investor kan blive deres redning, men det burde allerede have været på plads fredagen inden det belgiske Grand Prix - teamets juridiske bagland rådede OrangeArrows til ikke at stille op til løbet.
Bo Skovfoged
I søndags offentliggjorde teamchef Paul Stoddart så, at Yoong atter ville være at finde i teamet i de sidste tre løb - i Italien, USA og Japan.
Næsten samtidig kom en pressemeddelelse om, at Yoong fra slutningen af denne sæson er fyret fra teamet - som kører i hvert fald.
Stoddart kunne nu afsløre, at Yoong vil være involveret i teamet næste år. "Alex vil være involveret, men vil ikke køre løb," sagde Stoddart. "Jeg er lidt sjov når det kommer til kørerne - når de først er i teamet, er de en del af familien."
Næste sæson, rygtes det, har Davidson en god chance for at køre for Stoddart - hvis ikke Toyota tager ham ombord. Også Justin Wilson er på tale, men den lange englænder har problemer med at få sig knækket sammen til at passe i en Formel 1.
Bo Skovfoged
På 3. pladsen kom Williams køreren Juan Pablo Montoya, tæt fulgt af David Coulthard fra McLaren teamet.
Årets Belgiske Grand Prix vil nok blive husket for at være et af de mere underholdende, da der var flere gode kampe og overhalinger nede i feltet, hvor imod der ikke skete meget oppe foran i feltet.
Ligeledes vil man nok huske årets grand Prix, som et af de løb hvor der var mange kørere der måtte udgå med maskinskader i den sidste fjerdedel af løbet.
Med sejren i dag markerede både Michael Schumacher og Ferrari teamet et par 'milestones':
Resultatet af Belgiens Grand Prix 2002:
Plac. | Kører | Team | Tid |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:21:20,634 |
2 | Rubens Barrichello | Ferrari | + 00:01,977 |
3 | Juan Pablo Montoya | Williams | + 00:18,445 |
4 | David Coulthard | McLaren | + 00:19,357 |
5 | Ralf Schumacher | Williams | + 00:56,440 |
6 | Eddie Irvine | Jaguar | + 01:17,370 |
7 | Mika Salo AN Lige som i gårsdagens kvalifikation, så var Ferrari køreren Michael Schumacher også hurtigst i dagens Warm-up forud for dagens Belgiske Grand Prix på Spa Framcorchamps banen.
Med et forspring på 0,959 sek. var Schumacher klart foran de to Mclaren kørere Kimi Raikkonen og David Coulthard, som besatte 2. og 3. pladsen.
Overraskende var det Pedro de la Rosa der kom ind på 4. pladsen med hans Jaguar, med den anden Ferrari med Rubens Barrichello på 5. pladsen. Bedste Williams kører blev Ralf Schumacher på 8. pladsen, mend Juan Pablo Montoya er helt tilbage på 11. pladsen. For Jordan køreren Takuma Sato, blev det en kort warm-up i dag, han nåede slet ikke at få noteret en rigtig tid, før en voldsom afkørsel satte en stopper for hans deltagelse, og der forestår nu et større genopbygnings arbejde for Jordan teamet, for at få raceren klar til løbet i eftermiddag.
Resultatet af morning warm-up: |