Er man interesseret i den nye GP2 serie, som skal afløse den internationale Formel 3000 serie, kan man tage et smut til Lyon i Frankrig i weekenden. Ved et stort anlagt show som også indbefatter Renaults Formel 1 biler, vil den nye GP2 bil blive vist frem offentligt for første gang.
Renault som i stort omfang er med i udviklingen af bilen og også stiller Franck Montagny, teamets officielle testkører, til rådighed, vil præsenterer bilen sammen med Renault Formel 1 bilerne. De skal sammen køre rundt på en 1, 3 km lang rundstrækning i Lyons gader.
Siden midten af juli har Franck Montagny testet mange hundrede kilometer i bilen. Både hos Franck Montagny og hos seriens bagmand, Bruno Michels, hersker der både glæde og spænding over at få denne mulighed for at vise bilen frem. Det er planen at GP2 serien fra og med næste år skal afløse den internationale Formel 3000 serie. Bilen som vises frem i Lyon er en speciel udviklingsbil. Den endelige racer vil være klar når de endelige tests er afsluttet.
Det er revolutionerende nyt når ICS organisationen meddeler at man i næste sæson har planlagt at skifte to af ovalbaneløbene ud med løb på almindelige racerbaner. Pr. tradition har ICS holdt sig til de til tider enorme ovalbaner, men næste er det tilsyneladende slut. Der skal der nemlig også køres på almindelige racerbaner. Ifølge den foreløbige kalender for næste år, er det planen at der skal køres på Sears Point i august måned og på Watkins Glen i september.
Det er første gang at ICS kører på Sears Point siden en gang i 1970'erne og Watkins Glen i 1981. For langt de fleste af os europæer, er det noget morsommere at se at bilerne også kan dreje til højre.
Men det ikke det hele. ICS organisationen har også i tankerne at der skal køres gadeløb. Planen er at der skal køres et enkelt gadeløb i St. Petersburg i Florida i april næste år, og man arbejder også på at der i 2006 skal køres i Portland, Oregon også. Portland banen er en alm. racerbane og ikke en oval eller et gadeløb.
ICS og CCWS kæmper på flere fronter med hinanden. De to serier har igennem nogle år kæmpet om publikums gunst. I de senere år er det faldet ud til fordel for ICS, der også har kunnet tiltrække flere teams fra CCWS. Men flere og flere kørere giver udtryk for at de ikke har lyst til at køre på ovalbanerne. Det giver mulighed for ICS - eller en undskyldning måske - til at trænge ind på CCWS land og erobre publikumsandele der. Det er ikke den eneste årsag, de to serier kæmper om at være størst. CCWS er gået konkurs sidste år, og mange i det amerikanske tvivler på at serien kan blive ved med at overleve. ICS står klar til at overtage hele butikken i toppen af amerikansk Formel sport.