Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
5.9.2003
 Kiesa bag rattet på Monza
 
4.9.2003
 "Vi har beviser"
 

Hop til top5.9.2003

Kiesa bag rattet på Monza

Minardi har foretaget én 2-dages test i denne uge på Monza. Onsdag var Jos Verstappen bag rattet og torsdag var det så Nicolas Kiesa der kørte.

Minardi forsatte deres test torsdag. Og hvor det onsdag var Jos Verstappen der kørte sammen med testkøreren, Gianmaria Bruni, så skulle Kiesa overtage for Verstappen torsdag. Bruni kørte om formiddagen, som han også gjorde onsdag, og Kiesa overtog så rattet om eftermiddagen.

De to kørere forsatte arbejdet fra onsdag, og man har i de to dage testet en ny næse, en ny bund på bilen og så et nyt skjold til motoren, alt sammen aerodynamisk test. Desuden testede man også software til motoren, og ikke mindst dæk. Kiesa fik hermed en god mulighed for at lære bilen endnu bedre at kende.

Kiesa udtalte efter en god og veloverstået test:
"Det var en god dag for os. Vi fik testet to forskellige dæk og jeg følte en meget stor forskel på dem, så hvis man spørger hvilket jeg vil vælge til det italienske GP, så ved jeg hvilket jeg vil bruge. Bilen havde en god balance i dag. Vi prøvede forskellige setups. Jeg er glad for hvad vi har opnået, det har været en rigtig god dag, især for mig."

Også fra teamets side var der stor tilfredshed med hvad man har opnået. Testen over de to dage er forløbet uden de store problemer, og man er kommet gennem det planlagte testprogram. Nu skal data så gennemgås og evalueres.

PDL  


 

Hop til top4.9.2003

"Vi har beviser"

Dækkrigen har i den seneste tid taget en ny vending. Der er indgivet protest mod Michelin. FIA har reageret. Ferrari og især Bridgestone menes at have beviser.

Der er indgivet protest mod Michelin dækkene. Angiveligt skulle de have for stor trædeflade - målt i bredden af dækket. Michelin siger selv at det ikke er rigtigt, det kommer an på målemetoden. FIA har lavet småjusteringer i det tekniske reglement. Siden er det kommet frem at det er Ferrari og især Bridgestone der har indgivet protesten. Michelin er siden kommet med en forklaring, men ændrer alligevel deres dæk. En revideret udgave bliver i disse dage testet i Italien. Og sjovt nok er disse dæk en anelse smallere. Men hvad siger Bridgestone?

Bridgestones motorsports direktør har meldt ud at, nu har man beviser på at Michelin og deres teams har benyttet ulovlige dæk.

Hiroshi Yasukawa:
"Vi har beviset, fordi at fordækkene på Williams bilerne har en trædeflade der er 286 mm bred, det er 16 mm mere end tilladt i reglementet. Personligt har jeg længe været mistænksom, men vi har ikke reageret fordi vi ikke har haft beviserne."

Siden protesten er indgivet og FIA tillige har reageret, har Michelin haft travlt med at få ændret deres dæk. Det indrømmer Pierre Dupasquier, Michelin direktøren da også. Om det er fordi der vitterligt har været benyttet for brede dæk, eller man har et andet formål, ja det er jo så et af de store spørgsmål.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk