Den danske LeMans vinder og "næsten" Formel 1 kører , Tom Kristensen, deltog også i dagens løb, også han vandt begge sine heats, Tom kørte i en Morris Mini Cooper.
En anden dansk LeMans vinder, John Nielsen, deltog i den store sportsvognsklasse i en af Ole Sommers mange Jaguar'er, han kørte i Type D LeMans, og også han vandt begge sine heats
Alt i alt en flot præstation af de tre danske topkørere, der jo til dagligt kører i materiel af en helt anden og langt mere avanceret type.
1) Coulthard over næste en omgang ignorerede det blå flag, og ikke tillod Schumacher at komme forbi som det er påkrævet ifølge reglementet, selvom han havde flere muligheder for at gøre det.
2) Michael Schumacher flere gange kørte væk fra ideallinien for at vise Coulthard at han var der, inden han holdt den korrekte afstand mellem dem, som den tidligere Formel 1-kører Ivan Capelli pointerede i han kommentarer, direkte på RAI.
3) Coulthards pludselige nedsættelse af hastigheden, mens han var i racesporet, var forhastet og uforudset. I den dårlige sigtbarhed var kollisionen uundgåelig, selvom Schumacher forsøgte at undgå det.
Ferrari vil ikke give yderligere kommentarer til hvad der skete og mener at uheldet er afsluttet. Vi ser nu frem til et klima med ren og korrekt sportskonkurrence." Selvfølgelig reagerede McLaren på denne pressemeddelelse og kom på banen med deres modtræk:
"West McLaren-Mercedes teamet har med ærgrelse bemærket sig at en række pressemeddelelser fra Ferrari, med hensyn til uheldet som førte til Michael Schumachers afgang under det belgiske grand prix. Det var forståeligt at følelserne umiddelbart efter uheldet var uden på tøjet og forkerte konklusioner blev nået. Det er til vor ærgrelse at dette uheld forekom og efterfølgende at Ferrari har draget vort team og dets kørers integritet i tvivl. Det er dog klart at hændelsen var tilfældig og som en konsekvens af begge køreres handlinger, der begge deltog under forfærdende vejrforhold. Kommissærer ved det belgiske grand prix modtog en detaljeret redegørelse fra David Coulthard og gennemså bilens data som var hentet af FIA. Ikke ved på noget tidspunkt anvendte David Coulthard bremsen eller løftede foden fra speederen - han var kørte udelukkende på en måde som ville give Michael Schumacher mulighed for at overhale. Kommissærerne konkluderede at uheldet var hændeligt og der var ingen sag der skulle besvares af David Coulthard.
West McLaren-Mercedes håber at kunne fortsætte med at kæmpe under sportslige manerer og vil ikke involveres i en langtrukken offentlig diskussion med Ferrari om hændelsen, men indbyder til at diskutere dette under private forhold hvis der er ønske om det."
De to teams har i disse pressemeddelelser hver givet udtryk for deres mening om uheldet, og nu vil tiden vise om der bliver forsoning mellem de to kørere.