Nu er det ikke sådan at Ferrari ligerem forærer Minardi teamet motorerne hvis aftalen bliver ført ud i livet.
Prisen for et sådan motor arrangement ligger i omegnen af 15 mill. pounds, og pengene skal falde inden for en måneds tid ellers så udløber tilbudet.
Så Stoddart er på storsponsor jagt i øjeblikket, og forhandler blandt andet med det rusiske gas firma Gazprom, om dækningen af motorregningen.
Hvis ikke det lykkedes for Stoddart at samle pengene til Ferrari motorerne, så taler alt for at han nok vender sig mod Cosworth (Ford) for at købe motorer af dem.
Som altid var der lidt småafkørsler og et par røde flag, især da der lå en del regn på banen. Eddie Irvien satte sin racer af og det samme var tilfældet for Jacques Villeneuve, da hans motor satte ud. Det går ikke så godt for Honda-motorerne! Nick Heidfeld stod for den mest dramatiske afkørsel, da hans brandslukker gik af da han var på vej på banen, hvilket kostede Sauber-teamet ekstra arbejde. Endelig var der problemer med Marc Genes racer, da gearkasse røg og han tabte olie.
Williams: Marc Gene gennemførte en hel løbsdistance. Der blev lavet nogle ændringer på Ralf Schumachers racer og så var han heldig at være godt kørende på et tidspunkt hvor banen var bedst. I dag træder Juan Pablo Montoya og Antonio Pizzonia til.
Ferrari: Igen var Michael Schumacher i aktion og gennemførte over 100 omgange - fokus igen på aerodynamik og dæk. Barrichello kører resten af testen.
Jaguar: Pedro de la Rosa var helt oppe på 3. pladsen, mens Irvine lå som 6er. Set-up og dæk var det primære fokus hos Jaguar.
De la Rosa kørte sig helt op på en 3. plads - er Jaguar på rette vej?
(Foto: Jaguar Media)
BAR: Olivier Panis, den kommende Toyota kører var 5er og satte en tid der var bedre end Villeneuves.
McLaren: Noget overraskende var McLaren tilbage på en 7. med David Coulthard.
Renault: Trulli fortsatte med at evaluere Michelins regnvejrsdæk, for derefter at arbejde med holdbarhed. En løbsdistance blev gennemført uden problemer. Button arbejdede med downforce til det kommende race på banen. I dag skifter de to kørere fokus.
Sauber: Nick Heidfeld var som før omtalt meget uheldig. En del af motorcoveret løsnede sig og satte gang i brandslukkeren. Det tog to timer at få raceren klar igen. "Jeg er alt i alt tilfreds med den måde som raceren kørte under testen. Vi burde være i god form til løbet," siger Heidfeld der nu overlader raceren til Massa.
Jordan: Takuma Sato var i ilden for Jordan. En lækage i gearkassen kostede tid. "Det var en skam at jeg ikke fik kørt så meget i dag," var kommentaren fra japaneren der blandt andet skulle have testet dæk.
Toyota: McNish stødte til i dag, men fik ikke så mange omgange på grund af vejret. Han fik dog kørt noget i regnvejret. "Michelin har taget et nyt regnvejrsdæk med og som det ser ud i dag er det en stor forbedring," siger skotten. Sarrazin fortsatte også sit arbejde, og kørte blandt andet sammenlignelighedstest med regnvejrs- og intermediate dæk.
Allan McNish var tilbage
(Foto: Toyota F1)
Minardi: Tilbage igen - Alex Yoong var igen tilbage i F1-raceren efter sin pause. Han kørte på dagen for at vænne sig raceren igen.
Testtider fra Monza, onsdag den 4. september 2002
Nr. | Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
BB Efter at Mika Hakkinen du definitivt har lagt Formel 1 bag sig, så ser han sig i øjeblikket om efter nye udfordringer, og her ser det ud til at det bliver rally sporten som han begiver sig ud i næste gang.
Hakkinen var allerede i år ude for at se på Arctic Tuntiri Rally som køres i januar måned, og efter at have sonderet terrænet og set på hvilke muligheder der var for at stille op i løbet i 2003, så har han nu besluttet at stille op næste år. Arctic Tuntiri Rally har tidligere haft forhenværende Formel 1 kørere til start i rallyet, blandt andet har både Keke Rosberg og JJ Lehto deltaget i løbet. AN Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|