Silly Season


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.8.1998
 Silly-season update 24/8
 
7.8.1998
 "Silly Season" update
 

Hop til top24.8.1998

Silly-season update 24/8

Agurketiden er ved at være forbi. Flere teams er ved at få brikkerne på plads og det er meget sandsynligt at der bliver nogle pressekonferencer i det kommende belgiske grand prix hvor kørernes nye arbejdsgivere bliver offentliggjort. Her er en oversigt over de mange rygter der har været fremme:
 
Arrows:
Mulige kørere: Pedro Diniz og Mika Salo
Motor: Egen motor eller Mecachrome?
Arrows har ikke opgivet at få mulighed for at benytte Mecachrome som et bytte for Mika Salo til BAR. Pedro Diniz var ellers bekræftet men ønsker at lægge sine penge i et andet team. Som det dog ser ud nu bliver Diniz nok hos Arrows. Det andet sæde afhænger stadig af Mika Salos beslutning.
 
BAR:
Bekræftede kører: Jacques Villeneuve
Mulige kørere: Mika Salo, Ralf Schumacher, Jeff Gordon eller Ricardo Zonta
Motor: Mecachrome
Det nye tophold har allerede fået papir på førstekøreren, Jacques Villeneuve. Det ser imidlertid ud til at den lange indkøbsliste er ved at være barberet ned til få potentielle kørere. Ralf Schumacher er nok afskrevet i forbindelse med BAR, og Jeff Gordon er egentlig ikke interesseret i at skifte fra NASCAR - men vil da gerne have en prøvetur i en Formel 1-racer! Det overlader favoritværdigheden til Mika Salo, men der skal også forhandles med Arrows for at Salo kan komme til BAR. Et andet navn kunne være Ricardo Zonta som har testet for McLaren og yderligere kan markedsføre BAT i Sydamerika.
 
Benetton:
Bekræftede kørere: Giancarlo Fisichella og Alexander Wurz
Motor: Mecachrome
Benetton har allerede fået 1999-planerne på plads - begge kørere fortsætter og teamet beholder også Mecachrome, måske igen i 1999 under dække af Playlife-navnet. Teamet skal sandsynligvis ud og finde en anden test- eller reservekører til næste sæson hvis Jan Magnussen får et sæde i Champ Cars.
 
Ferrari:
Bekræftede kørere: Michael Schumacher og Eddie Irvine
Motor: Deres egen, selvfølgelig
Også hos Ferrari er der ikke mere at komme efter. Ferrari har fået kontrakt med Michael Schumacher de næste mange år, og Irvine fortsætter også. Der har været rygter om at Ferrari måske ville udvikle en V12'er men det er meget usandsynligt når de nu har fået styr på deres V10'er.
 
Honda:
Mulige kører: Toranosuke Takagi og Shinji Nakano
Motor: Hondas egen...
Det største spørgsmål er imidlertid ikke hvem der kommer til at køre for Honda, men om holdet overhovedet bliver klar til 1999-sæsonen. Som det ser ud nu kan det godt gå hen og blive udskudt til år 2000 - men der er også sandsynlighed for at teamet i stedet for deres eget fabriksteam begynder med et Dallara-chassis. De japanske kørere er selvfølgelig oplagte emner og især Takagi bør være en af de sikre. Selvom han har vist sig at være en hurtig kører har han nok problemer med at komme ind i andre teams - og derfor kan han se sig nødsaget til at fortsætte med Honda. Men det vil være ærgerligt hvis den måske bedste japanske Formel 1-kører ikke kan fortsætte. Der mangler fortsat en 100% bekræftelse...
 
Jordan:
Bekræftet kører: Damon Hill
Mulige kørere: Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen eller Pedro de la Rosa
Motor: Mugen-Honda
Damon Hill er blevet bekræftet fortsætter for næste sæson. Ralf Schumacher er på vej til Williams - men Eddie Jordan kan gøre forhandlingerne vanskeligere, da han kræver at 20-25 mio. kr. for at sælge sin option til Williams - Eddie Jordan ved godt hvordan der skal handles! Frentzen har udtalt at han førte forhandlinger med Jordan, men som det ser ud nu har Frentzen efterhånden forspildt alle chancer for at fortsætte i Formel 1 og er nok Jan Magnussens værste konkurrent til et sæde i Champ Cars. Pedro de la Rosa, teamets testkører har chancer for at blive forfremmet. Det kan også tænkes at Eddie Jordan kigger i talentmassen under Formel 1 for at finde en andenkører.
 
Minardi:<
BB  


 

Hop til top7.8.1998

"Silly Season" update

Det er for alvor blevet agurketid i Formel 1, og dagligt bliver der sat nye rygter og nyheder i gang. Her kommer en oversigt over de mange rygter.

Arrows:
Mulige kørere: Pedro Diniz, Mika Salo eller Olivier Panis
Motor: Egen motor eller Ford?
Tom Walkinshaw drømmer stadig om at nå toppen af Formel 1, og det bliver måske også ved drømmen i næste sæson. Arrows havde kørt det tunge skyts i stilling for at få fat i Mecachrome, men motorleverandøren har bekræftet at der kun vil blive leveret til tre teams. Så det kan være at Arrows igen til næste år skal udvikle deres egen motor, eller skifte til Fords kundemotorer. Der har ikke være så mange rygter om nye kørere - kun Olivier Panis har været sat i forbindelse med Arrows. Det kunne godt tænkes at det ene sæde bliver givet til en kører med penge - og her står Pedro Diniz meget stærkt. Han bør være sikker på at få endnu et år hos Arrows.

BAR:
Bekræftede kører: Jacques Villeneuve
Mulige kørere: Damon Hill, Mika Salo, Alex Zanardi, Ralf Schumacher, Jarno Trulli eller Jimmy Vasser
Motor: Mecachrome
Det nye tophold har allerede fået papir på førstekøreren, og der kæmpes i øjeblikket om det sidste sæde. Favoritterne bør være Ralf Schumacher, der holder alle muligheder åbne, eller Jarno Trulli. Den unge italiener har godt nok kontrakt med Prost, men hvis Prost-teamet er presset af sponsorer og motorleverandør og Trulli gerne vil prøve kræfter med det nye hold, er det ikke usandsynligt at Trulli fortsætter hos BAR. Alex Zanardi og Jimmy Vasser har også været på tale, men Zanardi kommer nok ikke til Formel 1 for at køre for et delvis nyt team, og Jimmy Vasser er nok for "amerikansk" til at han kan være med i toppen af Formel 1. På motorsiden er det allerede givet at det bliver Mecachrome.

Benetton:
Bekræftede kørere: Giancarlo Fisichella og Alexander Wurz
Motor: Mecachrome
Benetton har allerede fået 1999-planerne på plads - begge kørere fortsætter og teamet beholder også Mecachrome, måske igen i 1999 under dække af Playlife-navnet.

Ferrari:
Bekræftede kørere: Michael Schumacher og Eddie Irvine
Motor: Deres egen, selvfølgelig
Også hos Ferrari er der ikke mere at komme efter. Ferrari har fået kontrakt med Michael Schumacher de næste mange år, og Irvine fortsætter også, hvilket egentlig også er fortjent. Ireren har haft en god sæson.

Honda:
Mulig kører: Toranosuke Takagi
Motor: Hondas egen...
Det største spørgsmål er imidlertid ikke hvem der kommer til at køre for Honda, men om holdet overhovedet bliver klar til 1999-sæsonen. Japanerne hævder at de bliver klar, men der er mange der har deres tvivl - det skulle jo helst ikke blive Lola II... Såfremt de bliver klar vil der med stor sandsynlighed blive plads til en japansk kører, og her er Takagi et godt bud. Han har reelt ikke nogen chancer hos de etablerede teams, så Tora er et godt bud på det ene sæde. Rygterne vil om det andet sæde vil nok intensiveret når det bliver 100% bekræftet at Honda er med i 1999. Det må vi vente med...

Jordan:
Mulige kørere: Damon Hill, Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen eller Pedro de la Rosa
Motor: Mugen-Honda
Der er stor sandsynlighed for at Damon Hill fortsætter, efter at den tidligere verdensmester har sagt nej tak til nogle tilbud i andre teams. Hill og Jordan skulle have papir på hinanden til næste år, mens det også kunne tænkes at Ralf Schumacher fortsætter hvis det glipper at skifte til et andet team. Måske kan en anden tysker overtage pladsen - Frentzen er inden for det sidste stykke tid blevet et 'hot' navn hos Jordan, men Pedro de la Rosa han også komme i betragtning. Han har satset på at være testkører for Jordan og måske bliver han forfremmet til Formel 1-kører. Overraskende nok har der ikke været så mange rygter om Jordan - men det kan nås endnu. Mugen fortsætter med at leverer motorer.

Minardi:
Bekræftet kører: Esteb

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk