McLaren
Mika Hakkinen er i dag etableret som holdets ubestridte førstekører, og alle forventer at han fortsætter i den rolle i næste sæson. Som holdets 2. kører har en række kandidater været nævnt. David Coulthards muligheder for at beholde sit sæde er i høj grad til stede, især med en god indsats i de kommende 2-3 løb. Alternative muligheder er Ricardo Zonta, som McLaren har en option på og Nick Heidfeld, som gør det rigtig godt i McLarens juniorteam i F3000. Mere usandsynligt forekommer det, at Eddie Irvine skulle være på vej til McLaren og Rubens Barrichello synes at foretrække Ferrari, hvis han vælger at forlade Stewart. Når alt kommer til alt, skal Coulthard nok dumme sig for ikke at blive hos McLaren i 2000.
Ferrari
Hos Ferrari er der alene usikkerhed om pladsen som 2. kører. Michael Schumacher fortsætter hos Ferrari i 2000. Eddie Irvine har mere end nogen anden kickstartet 'silly season' i år, da han allerede efter sejren i Australien begyndte at fortælle pressen om det utilfredsstillende i hans status hos Ferrari, hvor han primært er ansat til at hjælpe Schumacher. Irvine erkender at Ferrari formentlig er den bedste bil han kan få, og da hans popularitet i Italien nu nærmest overgår Schumachers, skal hans udtalelser måske mest af alt ses som et forsøg på at opnå mere lige vilkår med Schumacher. En mulig afløser for Irvine kunne være Barrichello, som angiveligt har fået tilbud fra Ferrari. I så fald kunne man forestille sig en ren byttehandel mellem Ferrari og Stewart. Af andre mere usandsynlige kandidater nævnes Jean Alesi og Pedro Diniz. Vi anser det dog for mest sandsynligt at Irvine bliver hos Ferrari i 2000, ikke mindst fordi Michael Schumacher også synes at foretrække den løsning.
Jordan
Eddie Jordan har et akut problem han skal have løst: Hvem skal afløse Damon Hill i den resterende del af 1999, når Damon Hill slutter efter Silverstone 11. juli? Med den seneste udvikling i denne sag, synes Jos Verstappen at være favorit, men det er ikke afklaret. Større tvivl hersker der om, hvem der får sædet i 2000. Hvis Jos Verstappen får chancen og viser gode resultater i år, kan det blive ham. Man skal forstå, at Eddie Jordan for alvor har fået blod på tanden og forlanger to kørere, som leverer resultater. Frentzen fortsætter naturligvis i 2000, men hvem der supplerer ham i den anden Jordan er spørgsmålet. Ricardo Zonta skulle være en af Eddie Jordans personlige favoritter, hvis ikke McLaren udnytter sin option på ham. Mika Salo har også været nævnt, men når han ikke fik chancen for at teste op til Silverstone, bliver det næppe ham.
Stewart
Hos Stewart kan man forvente mindst en udskiftning i 2000. Johnny Herbert har ikke helt indfriet forventningerne, selvom han har været næsten ligeså hårdt ramt af uheld som David Coulthard i år. Udover Herbert kan det tænkes, at Barrichello forlader teamet i den nævnte byttehandel med Eddie Irvine. Som ny 2. kører er rallykøreren Colin McRae blevet nævnt, men må trods alt nok betragtes som en outsider. Andre muligheder er David Coulthard, som, hvis han bliver nødt til at forlade McLaren, ville kunne passe godt til både Stewartteamets ambitionsniveau og skotske ånd.
Williams
Ralf Schumacher fortsætter i 2000, mens Alex Zanardi bliver nødt til at forbedre sine resultater for at beholde sit sæde. Der har ikke for alvor været gang i rygterne omkring Williams, men det kunne tænkes at Bruno Jungueira eller Max Wilson, som kører for Williams' F3000 juniorteam Petrobas, kunne komme ind i billedet som afløser for Zanardi. En byttehandel mellem Montoya, som netop afløste Zanardi i Cart-serien, og Zanardi kunne også være en mulighed.
Benetton
Wurz har ikke vist noget særligt i de si