Jordan. De har netop hyret McLaren-ingeniøren David Brown som chef-løbsingeniør. Brown, som tidligere bl.a. har været løbsingeniør for både Senna og Prost, må siges at have spildt sit talent hos McLaren. Således har han gennem de sidste par år ledet deres F3000-team, og vandt sidste år titlen med Nick Heidfeld. David Brown erstatter med al sandsynlighed Sam Michael, som er blevet snuppet af Williams. Sam Michael er Heinz-Harald Frentzens ingeniør, men forlader nu altså tyskeren til fordel for en anden tysker, nemlig Ralf Schumacher. 'Schumi den mindre' har tidligere arbejdet med Sam Michael, og et stort beløb fra Williams fik overtalt Michael til et skifte, selvom han havde fået tilbud fra mange andre teams, og også havde fået tilbudt at blive forfremmet til teknisk chef hos Jordan, som afløser for Mike Gascoyne.
Gascoyne forlader som bekendt også Jordan, og tager til Benetton. Det ventes at hans afgang sker til januar. Eddie Jordan har svaret igen med at hyre Arrows-designeren Egbal Hamidy som teknisk chef. Irakeren Hamidy, som står bag årets orange udgave af Arrows, der har vist sig at være teamets bedste racer i længere tid, vil koncentrere sig om sine kreative talenter, mens designafdelingen hos Jordan vil blive ledet af Tim Holloway. Jordan prøvede tidligere at hyre Minardi-designeren Gustav Brunner, men den plan måtte opgives (Brunner er formentlig en af de sidste mennesker i F1, der lever efter nogle principper).
Hos Williams forlader deres talentfulde udviklingsingeniør, James Robinson, holdet til fordel for enten Jaguar eller Toyota. Jaguar-bossen Neil Ressler, som åbenbart desperat mangler gode ingeniører, har i hvert fald tilbudt Robinson en ledende post. Men de seneste rygter går på, at Toyota, som i endnu højere grad mangler teknisk personel med F1-erfaring, har overbudt Jaguar. Hvis dette skulle vise sig at holde stik, vil Robinson således være væk fra F1-racing i et år.
Hvornår mon teams'ne opdager, at de alle koger suppe på de samme søm?
Sauber har indtil videre bekræftet ansættelsen af Nick Heidfeld, i stedet for Mika Salo, der har forladt teamet for Toyota. Selvom finnen har gjort langt større indtryk end Diniz, er der ikke nogle åbenlyst bedre alternativer for Sauber end at beholde ham. En bekendtgørelse ventes offentliggjort inden det næste GP i USA.
Andre steder er det er kommet frem, at BAT som ejer BAR, skulle være utilfredse med Craig Pollocks ledelse af BAR. Og straks fik rygterne sat Barry Green i forbindelse med BAR. Barry Green ejer Team Kool Green i den amerikanske Champ Car serie, sammen med sin bror Kim. Forbindelsen til BAR blev skabt - rygtesmedene? - fordi BAT udover at de ejer BAR, også er hovedsponsor for Team Kool Green.
Barry Green har på det seneste benægtet at han skulle til BAR. Han indrømmer at have fået tilbuddet, og at have ført samtaler med BAT, men at han har sagt nej hele tiden, og at han ikke engang har set BARs faciliteter, eller har set et konkret overslag over, hvordan det hele er skruet sammen. Han har - ifølge sit eget udsagn - ikke haft de store overvejelser, men har sagt nej hele tiden.
Efter i en årrække at have set japanske kørere i Formel 1, var Toranosuke Takagis farvel til Arrows sidste år og dermed ingen japansk repræsentation i line-up'en 2000, en slem skuffelse for den japanske bilindustri.
Det forsøger Honda at lave om på. Honda, som er motorleverandør for Jordan og BAR, er efter sigende ved at forhandle kontrakter med både Takagi og Takuma Sato som kører i det britiske Formel 3. Takagi skal springe ind som testkører for BAR, mens Sato skal være testkører for Jordan.
De to japanske kørere Takagi og Sato besøgte henholdsvis Ungarns Grandprix og Belgiens Grandprix som Hondas gæster.
Julia Jensen