Helt ind fra venstre er der nemlig kommet et helt utroligt tilbud. "Vi har pludselig fået et nyt og markant forbedret tilbud for den kommende sæson i Formel 1," siger Wurz' manager Cramer. Men hvem der er tale om vil han ikke sige. Der er ikke mange ledige sæder – så måske er det et nyt tilbud fra Sauber! Der er også ledige pladser hos Prost, Arrows og Minardi.
Alternativt sættes han i forbindelse med McLaren som testkører, men det ventes at Mercedes først og fremmest vil føle sig mere forpligtet overfor Ricardo Zonta. Inden det amerikanske grand prix ventes det at Wurz og Zontas fremtid falder på plads.
Jordan. De har netop hyret McLaren-ingeniøren David Brown som chef-løbsingeniør. Brown, som tidligere bl.a. har været løbsingeniør for både Senna og Prost, må siges at have spildt sit talent hos McLaren. Således har han gennem de sidste par år ledet deres F3000-team, og vandt sidste år titlen med Nick Heidfeld. David Brown erstatter med al sandsynlighed Sam Michael, som er blevet snuppet af Williams. Sam Michael er Heinz-Harald Frentzens ingeniør, men forlader nu altså tyskeren til fordel for en anden tysker, nemlig Ralf Schumacher. 'Schumi den mindre' har tidligere arbejdet med Sam Michael, og et stort beløb fra Williams fik overtalt Michael til et skifte, selvom han havde fået tilbud fra mange andre teams, og også havde fået tilbudt at blive forfremmet til teknisk chef hos Jordan, som afløser for Mike Gascoyne.
Gascoyne forlader som bekendt også Jordan, og tager til Benetton. Det ventes at hans afgang sker til januar. Eddie Jordan har svaret igen med at hyre Arrows-designeren Egbal Hamidy som teknisk chef. Irakeren Hamidy, som står bag årets orange udgave af Arrows, der har vist sig at være teamets bedste racer i længere tid, vil koncentrere sig om sine kreative talenter, mens designafdelingen hos Jordan vil blive ledet af Tim Holloway. Jordan prøvede tidligere at hyre Minardi-designeren Gustav Brunner, men den plan måtte opgives (Brunner er formentlig en af de sidste mennesker i F1, der lever efter nogle principper).
Hos Williams forlader deres talentfulde udviklingsingeniør, James Robinson, holdet til fordel for enten Jaguar eller Toyota. Jaguar-bossen Neil Ressler, som åbenbart desperat mangler gode ingeniører, har i hvert fald tilbudt Robinson en ledende post. Men de seneste rygter går på, at Toyota, som i endnu højere grad mangler teknisk personel med F1-erfaring, har overbudt Jaguar. Hvis dette skulle vise sig at holde stik, vil Robinson således være væk fra F1-racing i et år.
Hvornår mon teams'ne opdager, at de alle koger suppe på de samme søm?
Sauber har indtil videre bekræftet ansættelsen af Nick Heidfeld, i stedet for Mika Salo, der har forladt teamet for Toyota. Selvom finnen har gjort langt større indtryk end Diniz, er der ikke nogle åbenlyst bedre alternativer for Sauber end at beholde ham. En bekendtgørelse ventes offentliggjort inden det næste GP i USA.