Kører | Tid |
Eddie Irvine | 1:26,371 |
Rubens Barrichello | 1:27,912 |
Damon Hill | 1:28,152 |
Jarno Trulli | 1:28,450 |
Jean Alesi | 1:28,462 |
Heinz-Harald Frentzen | 1:28,795 |
Eddie Irvine har sat den hurtigste tid - over et sekund hurtigere end Barrichello. Jarno Trulli har også kørt sig godt op - mens de to McLaren-racere ikke kan sætte gode tider. Irvines tid holder et par minutter - så ligger Hill nr. 1 og også Frentzen er stærkt kørende og lægger sig lige efter. Jordan-racerne ser ud til at køre rigtig godt. Med et kvarter tilbage er stillingen blandt de seks første som følger:
Kører | Tid | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kører | Tid |
Damon Hill | 1:24,380 |
Eddie Irvine | 1:24,627 |
Giancarlo Fisichella | 1:24,775 |
David Coulthard | 1:24,913 |
Michael Schumacher | 1:25,032 |
Mika Hakkinen | 1:25,045 |
Eddie Irvine tager igen førstepladsen og tiderne er nu nået ned under 1 minut 24 sek. mens Mika Hakkinen kæmper for at slå Irvines tid, og slår tiden. Michael Schumacher forsøger også at forbedre sin tid - men mister lidt tid til sidst på en hurtig omgang, men igen-igen overtager Irvine føringen da man nærmer sig den første halve time. Jarno Trulli kører galt efter at have sat den 6. bedste tid, men det er ikke alvorlig og italieneren kan godt fortsætte. Efter en halv time var top-6 som følger:
Kører | Tid |
Eddie Irvine | 1:23,554 |
M BB Tilfredsstillende dag for BARFor British American Racing sluttede torsdagens frie træning med det bedste samlede resultat i teamets historie med Zontas afløser Mika Salo på en ottende plads og Jacques Villeneuve lige efter. Grunden til tilfredsheden med resultatet skal muligvis ses i lyset af, at teamet helt naturligt anvender de andre teams udrustet med samme motor ( Supertec ) som pejlemærke og her klarede teamet sig ganske udmærket. Kun Giancarlo Fisichella i Benetton klarede sig med en femteplads bedre.Førstekører Jacques Villeneuve - niende plads i 1.23.862 : "Så langt har det været vor bedste frie træning i denne og sammenlignet med hvad jeg normalt opnår i Monaco, er dette et meget positivt resultat. Vi udførte nogle gode tests på den snævre Nogaro bane sidste uge, så hele temaet har store forventninger til denne weekend. Vi arbejder efter samme linie af opsætninger som ved kvalifikationen på Imola og ved testene på Nogaro, og det synes at være måden at komme frem ad. På denne bane, behøver vi stadigt at forbedre os en lille smule, da vi er et sekund efter de førende; men kan vi klare det, kan det gå ganske godt". Mika Salo - ottende plads i 1.23.793: "Jeg havde ikke nogen problemer med bilen i dag, og for hver gang blev det bare bedre og bedre. Vi gjorde store fremskridt i forbedringen af bilens stabilitet gennem testene på Nogaro sidste uge. Mine omgange var problemfrie, hvilket er meget godt, da Monaco ikke efterlader megen plads til fejltagelser. Overfladen på de nye belægninger på langsiderne er mere jævne og jeg kunne køre stærkere, da de ikke er så bumpede. Jeg planlægger at give mig 100% ved kvalifikationen på lørdag ". Craig Pollock - administrerende direktør "Begge kørere har gjort et fremragende stykke arbejde her i Monaco, der er det første for British American Racing. Sluttende dagen med alle fire biler intakte, på så krævende en bane, er yderst vigtigt. Det er meget opmuntrende at se både Jacques og Mika mellem de ti første. Endnu et bevis på, at teamet er på vej i den rigtige retning." KLH Morning Warm-up rapportSå er morgenens "warm-up" afsluttet, og det var en meget spændende kørsel at følge. Stillingen i toppen skiftede hele tiden, og der var derfor spænding om udfaldet lige til det sidste. Her kommer en kort rapport fra dagen første kørsel:
|