I den forgangende uge har Arrows teamet testet på Silverstone, sammen med mange af de andre teams. Pedro De La Rosa brugte den første dag på at lave throttle mapping, til dette formål havde man fundet et lille stykke bane hvor dette kunne gøre optimalt. 2. Dagen startede dårligt, på rund kraftig regnvejr, men Pedro De La Rosa fik kørt 31 omgange om eftermiddagen, på regnvejrsdæk. 3. Dagen brugte Pedro De La Rosa til at lave Motor mapping, imens Takagi lavede shake down test på de biler som skal med til Canada.
Teknisk direktør Mike Coughlan Vi kommer med en helt ny bagvinge til det Canadiske Grand Prix, som producere lidt mindre downforce
FORBEREDELSE: Canada er den bane som har mindst downforce, af de baner vi har besøgt i år og derfor er forberedelserne også en smule anderledes fra de andre løb. I næste weekend har vi en helt ny front og forvinge sektion til at modsvare banens krav. Denne nye del er unik for Benetton eftersom det er det første design udført udelukkende ved hjælp af Computational Fluid Dynamics [CFD].Man har, siden sidste løb, forsat med at teste på Silverstone, både downforce og set-up som i Canada, men voldsomme uvejr i de tre dage testen varede, begrænsede det arbejde vi kunne have udført. Ikke desto mindre, har vi lært lektion fra Barcelona og fundet nogle løsninger frem ved denne forkortede test.
BANEN: Canada er altid en af teamenes favoritter, med meget behageligt arbejdsmiljø i en by der kombinerer det bedste af det europæisk-prægede Nordamerika. Selve banen, p.g.a. den kun bruges denne ene gang om året, er som regel meget og klistret i de første træninger og man er nød til at opmærksom på dette. Banen har en del chikaner og et enkelt højhastigheds-stykke plus nogle meget smalle sving. Så når man hvad angår bilens set-up er det nødvendigt med relativ lav down-force for de hurtige steder, men samtidig forsøge at bibeholde så meget grip som muligt, på den glatte baneoverflade og de hurtige retningsændringer gennem chikanerne. I Montreal er trækkraften altid en førsteprioritet. Banen er også meget hård ved bremserne og brændstofforbruget er også meget højt.
LØBET: I dette løb vil Bridgestone medbringe samme type dæk som i Barcelona og, eftersom Canada som regel køres på et-stops-strategi, er det sandsynligt de fleste teams vil vælge den hårdeste af de to compound-typer vi har til rådighed. Vejret i Montreal i Juni kan være ret varmt og banetemperaturer over 40°C er ikke usædvanlige. Dette kan også en grund for de ledende teams til at vælge hårdere dæk. Banen har mange gode overtagelsesmuligheder, selvom det at udbremse en anden bil ved høj fart i det sidste sving kræver store kørerfærdigheder og dedikation fra chaufførens side.