1. David Coulthard (McLaren-Mercedes), 1:32:30,144 (199.97 km/h)
2. Eddie Irvine (Ferrari), + 1,829 sekunder
3. Ralf Schumacher (Williams-Supertec), + 27,411 sekunder
Q. tillykke David, du har vundet det britiske Grand Prix. Hvordan har du det?
David Coulthard: Helt fantastisk! Da jeg kom på banen foran Eddie, efter mit andet stop, var jeg overbevist om at jeg kunne vinde løbet, hvis jeg kunne holde mig ude af ballade. Det er nok det mest nervepirrende løb jeg nogensinde har kørt, fordi det er så længe siden jeg har vundet. Da Mika var ude af løbet, vidste jeg at hele teamet stod bag mig, og var klar til at kæmpe for at jeg skulle score point. Men jeg er nød til at sige at dette er den bedste følelse jeg har haft i hele min racerkarriere. Jeg har altid ønsket at vinde det Britiske Grand Prix. Det er helt klar mine mekanikeres skyld at jeg kom ud foran Eddie. Vores biler var nogenlunde lige hurtige. Han var en lille smule hurtigere i starten, og jeg var hurtigst i slutningen.
Q. Det bedste er vel at du fik 10 point i dag, og at ingen af dine nærmeste rivaler fik point i dag. Har dette styrket dine mesterskabs Chancer ?
DC: Det er for tidligt at sige noget om det. Jeg ser ikke på det samlede mesterskab, men derimod på de enkelte løb som de kommer. Jeg har til dato missed 4 løb, hvor jeg ikke er kommet igennem løbet, så det er ikke gået så godt for mig som jeg havde håbet. Der er ikke nogle kører i feltet som ønsker at lukrer på at andre kører kommer til skade, så jeg håber selvfølgeligt at Michael ikke er kommet for slemt til skade og at han kommer tilbage til sporten. Og jeg er selvfølgeligt 1005 loyal overfor Mika som havde problemer i dag.
Q. Eddie, du førte løbet i starten, men du mistede en del tid ved dit første pit stop. Hvad skete der ?
Eddie Irvine: Det var først da jeg kom ind i pitten, at det gik op for mig at McLaren mekanikerne også ventede på en af deres biler. Først da jeg passerede dem gik det op for mig hvor tæt mine mekanikere stod på dem, og jeg kunne ikke få stoppet bilen så jeg kunne komme til at holde på den rigtige måde. Jeg kørte bare for langt, hvilket gjorde at de ikke kunne komme til at fylde brændstof på min bil med det samme, og jeg påstår at det kostede mig sejren.
Q. Din bil var meget hurtig i race trim. Arbejde du på det her til morgen?
EI: Vi prøvede nogle ting her til morgen, som skulle få min dæk til at holde lidt længere, men vi kæmpede med det hele morgenen, og vi fik det ikke til at fungere. Så vi gik tilbage til standard set-up.
Q. Da Michael kom til skade, kan du risikerer at blive kaptajn på Ferrari i nogle uger. Nu kan du også begynde at kæmpe for mesterskabet. Hvordan vil det påvirke de næste løb?
EI: Jeg ved ikke hvad der er sket med Michael. Jeg har hørt at han har det godt, så han er nok tilbage til det næste løb så det bliver business as usual.
Q. Du har kørt næsten lige op med Michael i år, og nu er han kørt galt. Hvad skete der på den første omgang ?
EI: Jeg fik en bedre start end Michael som startede meget dårligt. Jeg kæmpede med DC igennem de hurtige sving [ved Beckett's], og DC kørte en helt anderledes linie end míg igennem den anden halvdel. Jeg måtte løfte lidt og bremse for at undgå at køre op bag i ham. Det gjorde at jeg var nød til at køre bredt, uheldigvis med Michael lige bag mig. Så kom vi til Stowe corner han kom med høj hastighed bag mig og alle fire hjul var låst, og han fortsatte derfor lige ud. Måske ødelagde han sin frontvinge ved at køre op bag i mig da jeg var nød til at bremse for at undgå DC.
Q. Ralf, tillykke med din anden 3. plads i denne sæson. Det må have været svært for dig at køre dit løb, så kort tid efter din bror var kørt galt.
Ralf Schumacher: Da vi fik rødt flag efter den første start, vidste jeg først ikke hvad der var sket. Men det gik snart