Presse
Østrigs Grand Prix


 Warm-up
 Løbet omgang for omgang
 Søndag - Pressekonferencen
 

Warm-up

TidspunktHændelse
9:30Vejret er godt men der er nogle skyer. Der er mange biler ude på deres installation omg.
9:34Hakkinen starter i sin T-car
9:35Irvine er på banen sammen med Diniz og Barrichello.
9:36Barrichello har indtil nu, dagens hurtigste tid 1.18,933
9:38Sauber prøver en ny low-downforce konfiguration.
9:39Salo køre 1.17,770. Alesi er hurtigste mand lige nu. Alesi er tæt på at ramme Villeneuve i det første sving
9:41Hakkinen køre 1.15,090
9:42Barrichello ryger af banen i Remus kurven, men kommer tilbage på banen. Häkkinen er ude på en hurtig omgang. som bliver 0.7 sek. Hurtigerer end Alesi og Coulthard
9:44Alle køre på bløde dæk. Ralf køre af banen. Alesi er igen hurtigst, med tiden 1.14
9:45Top 3 Hakkinen, Alesi, Hill,
9:49Alesi er igen hurtigst 1.14,079
9:52Coulthard er på banen igen, og køre anden hurtigste tid. Alesi er stadig hurtigst, men nu er Herbert nummer 3
9:55Fem minutter tilbage og Ferrari har store problemer, Irvine 16, Salo 13!
9:56HVJ  

Løbet omgang for omgang

Omg.Hændelse
1Mika Häkkinen kommer først igennem første svin
David Coulthar skubber til Häkkinen i Remus kurven og Häkkinen stryger af banen, men kommer tilbage i løbet, men ligger på sidste pladsen
Mika Salo rammer Johnny Herbert, som mister sin bagvinge, og salo får ødelagt næsen på bilen
2Herbert kommer i pit
Coulthard er nummer 1 foran Barichello og Irvine
Salo køre rund med ødelagt fron
3Mika Häkkinen ligger nummer 20
Salo køre i pit og få skiftet næse på bilen
4Coulthard trækker fra Barichello(5.313)
5Mika Häkkinen(16)
Coulthard 6.431 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve
6Coulthard overhaler Badoer med en omgang
Mika Häkkinen(14)
7Mika Häkkinen kommer for Hill
Coulthard 7,350 Barichello, Irvine Frentzen, Villeneuve
8Coulthard 8,339 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve
Salo er nummer 19
Ralf Schumacher spinder af banen i Remus kurven
10Mika Häkkinen kører for Trulli
Coulthard 8,339 Barichello, Irvine, Frentzen, Villeneuve, Diniz
12Mika Häkkinen presser wurz og kommer forbi
15Mika Häkkinen kommer forbi Zonta
Top 6: Coulthard, Barichello, Irvine, Frentzen, Diniz & VIlleneuve
16Coulthard 12,670 Barichello
17
HVJ  


Søndag - Pressekonferencen

1 - Eddie Irvine (Ferrari) - 1:28:12.438
2 - David Coulthard (McLaren-Mercedes) - 0.313 sekund
3 - Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) - 22.282 sekund

Spørgsmål: Tillykke, Eddie, med denne sejer som bragte dig i en position, hvor du kun er to point bag Häkkinen. Efter den fantastiske træning og kvalifikation af McLaren, er du så lige så overrasket over din sejer idag?

Eddie Irvine: Jeg er helt bestem overrasket over min sejer, men samtidig vidste jeg godt at vi ikke var et helt sekund bagefter McLaren. I går troede jeg realistisk på at vi var omkr. Et ½ sek. Langsommere pr omg. Men vores biler er som regel bedre i selve løbet og så havde vi valgt den helt rigtige strategi idag.

Spørgsmål: Du vandt jo rent faktisk løbet i slutningen af dit første stint, ved at lave nogle rigtigt hurtige omgange. Kørte du på det tidspunkt bilen 100% til grænsen ?

Eddie Irvine: Nej, Jeg kørte rent faktisk så langsomt jeg kunne, i forhold til vores startegi. Der er selvfølgeligt tidspunkter hvor der skal køres stærkt i et løb. Jeg havde faktisk sparet på mit brændstof i starten af løbet, og jeg sad bare og håbede på at bilen ikke vil bryde sammen, for på det tidspunkt kørte jeg bag Barrichello og vi kørte ret langsomt. Hvis bilen var brudt sammen, vill den Italienske presse have myrdet mig! Men jeg lå der kun for at spare brændstoft og skåne mine bremser. Senere i løbet begyndte jeg at presse bilen, specielt da Barrichello kørte i pit til sit første stop, pressede jeg bilen meget hårdt.

Spørgsmål: Med omkr. 20 omgange tilbage, begyndte der at komme små røgskyer fra din bil. Ved du hvad det var ?

Eddie Irvine: Det kom formodentligt fra min hjerne! Jeg var meget stresset på det tidspunkt. Jeg havde problemer med mine bremser og bilen understyrrede helt vildt på det andet sæt dæk, Så jeg knoklede virkeligt for at køre gode omgangstider. Men det blev lidt bedre efter nogle omgange, men jeg havde stadig problemer med mine bremser. Det var grunden til at Coulthard hentede mig så hurtigt, og jeg var derfor nød til at fortrænge mit bremseproblem og presse bilen igen.

Spørgsmål: Eddie, du er kun to point bag Mika i mesterskabet og dette løb har vist at du er en værdig afløser som førstekører hos Ferrari. Næste løb køres på Hockenheim om 14 dage, hvordan har du det med de høje hastigheder og den lave downforce, og ydremerer klarede Ferraris sig ikke ret godt der sidste år?

Eddie Irvine: Under sidste uges test på Monza gjorde vi store fremskridt. Vi fandt overraskende megt tid i bilen. Hockenheim er en helt anden bane end Monza og vi ved godt at de her to drenge vil være hurtige uanset hvilken bane de køre på. Men som du kan se i dag, kan vi stadig slå dem, også selvom de er hurtigere end mig.

Spørgsmål: David, tillykke med din andenplads, men efter en godt start, var du involveret i et lille uheld på en kontroversiel første omgang. Kan du fortælle os om det ?

David Coulthard: Da jeg kørte ud af idealsporet troede jeg på at der var en chance for at komme forbi Mika i det første sving. Da jeg fandt ud af at det ikke var muligt, kravlede jeg tilbage i sporet, og jeg troede på at det ville være muligt for mig at komme forbi ham under indbremsningen til andet sving, for jeg havde været bedre end Mika hele weekenden, under inbremsningen til Remus kurven. Men på første omgang fejlbedømte jeg fuldstændig min indbremsning. Det har altid stået som et mareridt for mig, at komme til at køre ind i Mika, og da han kørte helt ud i svinget, prøvede jeg at krybe inden om, men uheldigvis dykkede han meget dybt igennem svinget, og kom ind i min bremse linie - Og katastrofen var uundgåelig.

Spørgsmål: Blev din bil skadet under sammenstødet ?

David Coulthard: Jeg fik brækket en front vinge end-plate. Men det betyder ikke noget, for hele løbet var et lang mareridt for mig, hvor jeg kun tænkte på det der s

HVJ  

 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk